Психологическо тестиране. Оценка на служители и откриване на таланти.
HR (human resources) мениджмънт
Оценяването на служителите има за цел да оптимизира ефективността на работата чрез по-добра организация на човешките ресурси, чрез идентифициране на таланти, потенциал за развитие и способности. Оценката на служителите помага да се разбере на кого може да се разчита в този сложен за бизнеса период.
Този процес помага също така и на служителите да осъзнаят по-добре своята роля и място в организацията и изискванията на работодателя за да отговарят по-пълно на неговите нужди като непрекъснато подобряват своята квалификация и умения.
Освен това оценката на персонала спомага за повишаване на мотивацията на екипната дейност. Оценяването на персонала е дейност, която осигурява информация за индивидуалното и груповото представяне на членовете на екипа в процеса на работа за да може да бъде планирано бъдещото развитие на кадрите.
Оценката на персонал е необходима:
- При подбор и разместване;
- При промени в стимулирането и заплащането;
- При повишаване равнището на квалификация на служителите;
- При усъвършенстване на дейността на организацията.
Процесът по Оценка на потенциала включва оценяване на:
- интелект и уменията за анализ на данни;
- наличие на добре развито стратегическо мислене;
- качество на лидерските решения;
- ефективност на използваните междуличностни стилове;
- способност за справяне със стрес.
Ползите за Вас са:
- Равносметка на работата на служителите и изготвяне на план за развитие;
- Разпознаване на нови възможности у членовете на екипа и приобщаване към фирмените цели;
- Информация за аспектите на организационната култура, длъжността и средата, които биха стимулирали или потискали успешното справяне на служителите с работата;
- Идентификация на латентни таланти, нереализирани мотиви и разкриване на връзката им с фирмената култура.
Правилно извършената оценка е най-полезна за развитието на вътрешната комуникация в организацията. Оценяването изгражда делегиращ стил на управление, което умножава капацитета на организацията. Чрез оценката и обратната връзка за нея мениджърите могат да постигнат съгласие със служителите за тяхното ниво на представяне и да получат информация за важни бъдещи стъпки, свързани със специализацията, кариерата, заплащането и мотивацията.
Инструментариумът, с който работим се състои от тестове и въпростници, които измерват:
- Индивидуалност - дават информация за активността, откритостта, въздействието върху околните, емоционалната зрялост и други. Оценяването е свързано и с предварителен анализ на трудовата дейност, което в по-голяма степен обективизира психологическата оценка. Необходимо е да се уточни, че фактите от оценката дават информация за поведението на изследвания „тук и сега", а не цялостната личност на човека.
- Способности и анализ на интелектуален потенциал - тестове, доказали своята полезност при подбор на ръководители и висококвалифицирани специалисти. Такива тестове се подготвят и анализират единствено от психолози, добре обучени за тази дейност.
- Постижения и знания - показват равнището на професионални знания у членовете на екипа и възможности за по-нататъшно обучение.
Чрез оценката ръководството си съставя мнение за оценявания служител, а той от своя страна получава представа за мястото си в групата. Оценката мотивира за повишаване на квалификацията и за подобряване на резултатите. Чрез оценката оценяваният кадър се уверява, че целите и очакванията за резултатите му се следят от ръководството. Оценката допринася за формиране и развитие на личността, възпитава критичност към собствените слабости, но трябва да показва пътя за преодоляването им; трябва да е представена така, че да създава желание у оценявания да изразходва усилия за преодоляване на слабостите.
Откриване на таланти
Разгръщането на потенциала на служителите и мениджърите е процес, който изисква последователност, фокусирани усилия и постоянство. Нужно е повишаване на знанията, уменията и компетенциите да се разглежда като непрекъснат процес на развитие от момента на назначаване.
С помощта на инструментите, които предлагаме ще дадете възможност на служителите да постигнат най-доброто, на което са способни, и да станат още по-успешни в работата.
В резултат на тази услуга Вие ще:
- Повишите ефективността на мениджърите;
- Получите обективна информация с какво те могат да допринесат още повече за успеха на Вашата организация;
- Дадете възможност на Вашите мениджъри да видят как околните възприемат техните действия и стил на работа;
- Помогнете на оценените служители по-бързо да израснат в лично и професионално отношение.
Формирането на екип е една от най-важните дейности на организацията, играе решаваща роля и в системата на управлението на човешките ресурси - техният качествен подбор предопределя в основна степен развитието и на другите подсистеми като професионалната квалификация на сътрудниците, тяхното мотивиране и стимулиране за приобщаване към целите на организацията.
Съвременните организации са изправени пред непрекъснати предизвикателства. Интензивно нарастващата конкуренция, глобализацията, зашеметяващите темпове на технологични промени и по-краткия жизнен цикъл на продуктите създават нови благоприятни възможности за развитие на компании или се превръщат в причина за икономическата им гибел.
Организациите осъзнават, че традиционните структури вече не им осигуряват необходимата гъвкавост. За да бъдат по-конкурентоспособни, за да доставят по-високо качество на пазара и за да бъдат по-отговорни пред клиентите си, много от тях се ориентират към нови организационни структури. Все по-голям брой компании откриват, че начина да постигнат организационните си цели и да запазят стратегически предимства пред останалите конкуренти е да формират екипи. Задачите и целите, изпълнявани от един екип, обикновено не могат да бъдат реализирани от отделните личности самостоятелно поради ограничено време и ресурси и поради факта, че не съществува отделен човек, който да притежава всички необходими знания и компетенции. Мобилизирани заедно, хората могат да постигнат много повече, отколкото ако са сами.
Динамиката на съвременния бизнес налага необходимостта от различни знания, умения, опит, стилове на работа и управление. Наличието на такава информация за хората в организацията позволява да превърнете потенциалите в конкурентно предимство и е важна предпоставка за успешното управление на служителите и за повишаване ефективността на организацията.
За да активираме вашата поръчка е необходимо да попълните формуляра за оценка на персонал и да ни посочите какви качества, умения и компетенции искате да бъдат измерени.